v Başından sonuna
kadar, bizim bütün işimiz-tasarımdan imalata kadar-müşteriyi dinlemeye, müşteri
ihtiyaçlarını karşılamaya ve müşterinin istediklerini teslim etmeye odaklıdır.
v Müşteri
ihtiyaçlarıyla sürekli temasta olmak her zaman önemlidir. Fakat ihtiyaçlar
değişirken –bu genellikle ekonomik bir kriz içindeyken oluyor- bu daha da
önemlidir. Bu ihtiyaçları herkesten daha fazla anlamak istersiniz.
v Müşteri ile kurulan
ilişkinin doğal bir getirisi olarak, doğrudan model, hangi piyasa olursa olsun
piyasanın eğilimini ve doğru müşteriye doğru teknolojiyi sunma imkânı sağlıyor.
Doğrudan model şirketimizin bel kemiğidir ve şirketin büyümesini buna
borçluyuz. Bu model ortacıları saf dışı bırakmaya dair basit bir düşünceden
çıkmıştır.
v Dağıtım
teknolojisinin maliyetini azaltan bir sektörün içindeyiz. Bunu yapmak için,
tedarikçi ve müşterilerimize daha da yakınlaşıyoruz.
v Pazarlama
müşterilerimizden ziyade bütün piyasadaki müşterilerimizle başlar. Güçlü bir
işletme bile % 30’dan fazla payı piyasada nadiren bulur. Bu demektir ki
müşterilerin % 70’i başkalarından alışveriş yapıyor. Yine de birçok işletme
veya sektör bu & 70’in üzerine çok az düşer.
v Mümkün olduğu kadar işi internete kaydırın ve “makineden makineye” iş
oranını artırın.
v Mümkün olduğunca erken bir zaman içinde müşterileri sürece dâhil edin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder