23 Aralık 2012 Pazar

Yoshi’nin 8 kuralı




*Kural 1: Açık fikirli olun ve seyahati sevin
*Global iş sahnesini daha iyi anlamak için, liderler dünyanın her köşesine
seyahat etmeye hazır olmalıdır, iyi bir seyyah olmanın en önemli parçası ise
açık fikirli olmak ve gittiğiniz yerin dilini bilmezseniz bile oradaki
insanlarla iletişim kurabilmektir.

*Kural 2: İyi bir dinleyici olun
*İyi liderler, konuştukları kadar dinleyerek de iletişim kurmalıdırlar.
Dinleyerek, diğerlerinin görüşünü tam anlamadan karar verme tuzağına
düşmekten kurtulurlar. Dinlemeye zaman ayırmak, söylenmek istenenin
ardındaki anlamları da ortaya çıkar.

*Kural 3: Pozitif bir tavır takının
*Yeni bir kültüre ya da iş ortamına girdiğiniz zaman, pozitif bir tavır çok
çabuk yol almanızı sağlar. İyi liderler organizasyondaki performans ve moral
durumuna zarar veren bariyerleri bulmalı ve onları ortadan kaldırmak için ne
gerekiyorsa yapmalıdır. Böylelikle, negatif düşünce döngüsünü kırmış olurlar
ve işler tekrar pozitif bir raya oturur.

*Kural 4: Vücudunuzu ve zihninizi sağlıklı tutun
*Liderlerin zihinsel ve fiziksel olarak sağlıklı olması çok önemlidir.
Önemli kararlar verme aşamasında oluşan zihinsel baskı, bir insanın fiziksel
sağlığını etkileyebilir. Mümkün olduğunca odanıza veya evinize erken dönün
ki, ertesi günkü olaylar için bol bol dinlenmeye vaktiniz kalsın. Dengeli bir
hayat, sağlınız ve alacağınız kararlar için çok faydalı olacaktır.




*Kural 5: Hayatın öğrencisi olun
*İyi bir lider olmak için, hayatta hep Öğrenci olarak kalmalısınız, iş
dünyası hakkında kitaplar okuyun ve çalışmaya gideceğiniz ülkenin kültür ve
tarihini iyi çalışın. Vaktiniz oldukça da meslektaşlarınızla sohbet edip
onların fikir ve tecrübelerinden bir şeyler öğrenmeye çalışın.

*Kural 6: Başkalarına saygı gösterin
*Büyük liderler, başarılı insani ilişkileri yürütmenin anahtarının saygı
olduğunu fark etmişlerdir. Bu liderler karşılarındakileri dinleyerek,
görüşlerine açık fikirli bir tutumla yaklaşarak ve yerel adetlere uyarak,
saygı görmek için saygı göstermek gerektiğini çabucak öğrenmişlerdir.

*Kural 7: Bir takım kurun ve takımınızdakilere destek verin
*Gerçek liderler sadece kendilerini değil, tüm ekibi geliştirmek için büyük
bir çaba göstermelidir. En zor iş, güven inşa etmektir. Ekibinizden biri
hata yaptığında ona yardım ederek, onu dinleyip ilgi göstererek hiçbir
maaşın ya da primin sağlayamayacağı bir motivasyon sağlarsınız.

*Kural 8: Eğlenin
*İnsanlar, sevdikleri insanları takip ederler. Ve eğlenmeyi bilen insanlar
sevilir. Hayat, işinize ölüm kalım mücadelesiymiş gibi bakmak için çok kısa.
Eğlenmek, işi çekilir ve hayatı yaşanır kılmak için özel bir bağ yaratma
potansiyeline sahiptir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder