IKEA Değerleri
Birlikte olmaktan gelen coşku
Dürüstlük ve açıklık
Sorumluluk üstlenme isteği
Görevden önce gelen alçak gönüllülük
Gerçeklere dayalı yaklaşım
Davranışlarda sadelik, gösterişsizlik
Örnek oluşturan liderlik
Maliyet bilinçlilik
Fonksiyonellik
Alışılmamış çözümler
Ucuzluk
İnsanca
Şık ve tasarruflu
Şaşırtıcı
Eşitlikçi
Dürüstlük ve açıklık
Sorumluluk üstlenme isteği
Görevden önce gelen alçak gönüllülük
Gerçeklere dayalı yaklaşım
Davranışlarda sadelik, gösterişsizlik
Örnek oluşturan liderlik
Maliyet bilinçlilik
Fonksiyonellik
Alışılmamış çözümler
Ucuzluk
İnsanca
Şık ve tasarruflu
Şaşırtıcı
Eşitlikçi
Steen karter, 1994 de Ikea dan ayrılmış bir yönetici, Kamprad la yaptıkları bir
seyahatte Kamprad’ın uçakta kendisini yanına çağırdığı ve inişten sonar
kiralanacak araba için kendisine uçuş dergisinden koparılmış bir kuponu kesip
verdiğini anlatıyor. Ikea tasarrufu elden bırakmıyor en tepede bile.
"Ikea fikrinin yayılması için güçlü bir ikon ve bu yayılımın şefi,
ağızdan kulağa ve o konuştuğu zaman müşterilerde de , personelde de bir
elektirk oluşturuyor"
IKEA kurum kültürü Ingvar Kamprad tarafından “A Testament of a Furniture
Dealer” adlı bir pazarlama felsefesiyle ile özetlenmiştir. “IKEA ruhu bizim heves ve coşkumuzda,
değişmez yenilikçiliğimizde, maliyet bilincimizde, sorumluk üstlenmekteki
istekliliğimizde, görevden önce gelen alçak gönüllüğümüzde ve
davranışlarımızdaki sadelikte bulunmaktadır, bu değerlerin her birini iyi
koruduğumuz durumda, bir diğerine ilham verecektir”
Tutumlu olmak konusunda bir hayli mesafe almak durumundayız. Tutumlu insan, pinti insan demek değildir. Ingvar Kamprad
İKEA FELSEFESİ
F
Az Harca İyi Yaşa
F
İkea Evinizin Herşeyi
F Eve ilişkin her şey
F Çoğunluk için daha iyi günlük yaşam
yaratmak
Başarılı bir iş, sizi önce müşterilerinize sonra hayallerinize ulaştırır.
Bunun için ilk adım; çalışacağınız ve vaktinizin çoğunu geçireceğiniz
işyerinizi doğru planlamak ile başlar.
IKEA ürünleri dört özelliğiyle anlatılabilir: “Kaliteli, fonksiyonel, iyi tasarlanmış ve ucuz”. IKEA’da satış elemanı ve taşımadan, ürünün kurulmasından sorumlu kimse yoktur. Müşteri ürünle ilgili bilgileri okur, ürünün bulunduğu yeri not alır, kendisi taşır ve kendisi monte eder. Böylece hem maliyetten hem de mobilyaların teslim süresini kısaltarak ürüne hemen sahip olmanın sevincini yaşar.
F
İnanılmaz mağazacılık tasarım, inşaat ve işletme tecrübesi. Sürekli yeni
tasarımlar dışında, farklı dönemlerde geçerli olabilecek bir tasarım yaratıp
bunu geliştirmek ve edinilen tecrübe ile daha düşük maliyetleri hedeflemek.
Ikea mevcut alanlardan maksimum şekilde, çevreye duyarlı ürünlerle
yararlanmamızı sağılıyor.
F
Ücretsiz dağıtılan kataloglar ile hedef kitlenin bilgilendirilmesi,
yaratıcı katalog dizaynları ile teşvik edilmesi. Ve doğal sonuç daha fazla
müşteri, daha fazla trafik, daha fazla satış, daha fazla aktivite, daha büyük
satın alma gücü, daha düşük fiyatlar ve sonsuz bir döngü. Alışverişe özendiren
katalog sayfalarında tüm ürünlerin fotoğraflarına yer vererek mutfağınızı nasıl
planlayacağınız veya ofisinizi nasıl kendi başınıza düzenleyeceğinizi anlatan
onlarca bilgilendirici yazının bulunması müşteriyi almaya sevk eden sebeplerin
başında geliyor.
F
Mükemmel ve sarsıcı reklâmcılık kabiliyeti.
F
İkea’nin başarısının en önemli nedeni Kamprad’ın mükemmel bir lider
olması ve çalışanlarına işe sahiplenme duygusunu fazlasıyla aşılaması. Kendi
doğduğu köyü İKEA’ nın merkezli haline getirerek kuvvetli bir merkez
anlayışıyla halkından güç alması. Öyle ki hatalı üretimle çıkan vazoları tek
tek toplatmak istemiş ve tüm müşterilerinden özür dileyerek sadece ürünü
satmanın alışveriş olmadığını göstermiştir.
F Ikea müşteri
odaklı çalışıyor. Müşterinin istedikleri neler? Sorusuna cevap arıyor. En şık
tasarımlar, fikir zenginliği ve uygun fiyatlar. Ikea mobilyalarını
müşterilerine monte ettirerek müşterisinin 100 dolar tasarruf etmesini
sağlıyor. Kısacası insanların alabileceği
fiyatlarda sunmak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder