26 Aralık 2012 Çarşamba

IKEA İlkeleri ve Felsefesi



IKEA  Değerleri

Birlikte olmaktan gelen coşku
Dürüstlük ve açıklık
Sorumluluk üstlenme isteği
Görevden önce gelen alçak gönüllülük
Gerçeklere dayalı yaklaşım


Davranışlarda sadelik, gösterişsizlik
Örnek oluşturan liderlik
Maliyet bilinçlilik
Fonksiyonellik
Alışılmamış çözümler
Ucuzluk
İnsanca
Şık ve tasarruflu
Şaşırtıcı
Eşitlikçi

Steen karter, 1994 de Ikea dan ayrılmış bir yönetici, Kamprad la yaptıkları bir seyahatte Kamprad’ın uçakta kendisini yanına çağırdığı ve inişten sonar kiralanacak araba için kendisine uçuş dergisinden koparılmış bir kuponu kesip verdiğini anlatıyor. Ikea tasarrufu elden bırakmıyor en tepede bile.
"Ikea fikrinin yayılması için güçlü bir ikon ve bu yayılımın şefi, ağızdan kulağa ve o konuştuğu zaman müşterilerde de , personelde de bir elektirk oluşturuyor"
                        Harvard Business School profesörlerinden Christopher Barlett


IKEA kurum kültürü Ingvar Kamprad tarafından “A Testament of a Furniture Dealer” adlı bir pazarlama felsefesiyle ile özetlenmiştir.  “IKEA ruhu bizim heves ve coşkumuzda, değişmez  yenilikçiliğimizde, maliyet bilincimizde, sorumluk üstlenmekteki istekliliğimizde, görevden önce gelen alçak gönüllüğümüzde ve davranışlarımızdaki sadelikte bulunmaktadır, bu değerlerin her birini iyi koruduğumuz durumda, bir diğerine ilham verecektir”

Tutumlu olmak konusunda bir hayli mesafe almak durumundayız. Tutumlu insan, pinti insan demek değildir. Ingvar Kamprad




İKEA FELSEFESİ
F Az Harca İyi Yaşa
F İkea Evinizin Herşeyi
F Eve ilişkin her şey
F Çoğunluk için daha iyi günlük yaşam yaratmak
Başarılı bir iş, sizi önce müşterilerinize sonra hayallerinize ulaştırır. Bunun için ilk adım; çalışacağınız ve vaktinizin çoğunu geçireceğiniz işyerinizi doğru planlamak ile başlar.

Alışverişinizden tam olarak memnun kalmadığınızda, para iadesi veya değiştirme için tek yapmanız gereken ürünü orijinal ambalajında fiş/faturası ile birlikte bir şekilde 30 gün içinde geri getirmektir.


IKEA ürünleri dört özelliğiyle anlatılabilir: “Kaliteli, fonksiyonel, iyi tasarlanmış ve ucuz”. IKEA’da satış elemanı ve taşımadan, ürünün kurulmasından sorumlu kimse yoktur. Müşteri ürünle ilgili bilgileri okur, ürünün bulunduğu yeri not alır, kendisi taşır ve kendisi monte eder. Böylece hem maliyetten hem de mobilyaların teslim süresini kısaltarak ürüne hemen sahip olmanın sevincini yaşar.



F İnanılmaz mağazacılık tasarım, inşaat ve işletme tecrübesi. Sürekli yeni tasarımlar dışında, farklı dönemlerde geçerli olabilecek bir tasarım yaratıp bunu geliştirmek ve edinilen tecrübe ile daha düşük maliyetleri hedeflemek. Ikea mevcut alanlardan maksimum şekilde, çevreye duyarlı ürünlerle yararlanmamızı sağılıyor.
F Ücretsiz dağıtılan kataloglar ile hedef kitlenin bilgilendirilmesi, yaratıcı katalog dizaynları ile teşvik edilmesi. Ve doğal sonuç daha fazla müşteri, daha fazla trafik, daha fazla satış, daha fazla aktivite, daha büyük satın alma gücü, daha düşük fiyatlar ve sonsuz bir döngü. Alışverişe özendiren katalog sayfalarında tüm ürünlerin fotoğraflarına yer vererek mutfağınızı nasıl planlayacağınız veya ofisinizi nasıl kendi başınıza düzenleyeceğinizi anlatan onlarca bilgilendirici yazının bulunması müşteriyi almaya sevk eden sebeplerin başında geliyor.
F Mükemmel ve sarsıcı reklâmcılık kabiliyeti.
F İkea’nin başarısının en önemli nedeni Kamprad’ın mükemmel bir lider olması ve çalışanlarına işe sahiplenme duygusunu fazlasıyla aşılaması. Kendi doğduğu köyü İKEA’ nın merkezli haline getirerek kuvvetli bir merkez anlayışıyla halkından güç alması. Öyle ki hatalı üretimle çıkan vazoları tek tek toplatmak istemiş ve tüm müşterilerinden özür dileyerek sadece ürünü satmanın alışveriş olmadığını göstermiştir.
F Ikea müşteri odaklı çalışıyor. Müşterinin istedikleri neler? Sorusuna cevap arıyor. En şık tasarımlar, fikir zenginliği ve uygun fiyatlar. Ikea mobilyalarını müşterilerine monte ettirerek müşterisinin 100 dolar tasarruf etmesini sağlıyor. Kısacası insanların alabileceği fiyatlarda sunmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder