Starbucks’un stratejisi birkaç
cümleyle özetlenebilir;
F Müşteriyi her yerde yakala ve yakaladığın müşterinin kötü deneyim
yaşamasını engelle, senden uzaklaşmasını engelle.
F Keyifli bir zaman için kuyrukta beklemesine engel ol
F
”Büyürken küçük kalmayı
başarabilmeyi başaran”
Firma misyonunu, harika bir çalışma ortamı
yaratma ve herkesin birbirine saygılı ve onurlu davranmasını sağlama olarak
belirlemiş.
En iyi tadı sunabilmek için en Üstün kaliteye ulaşabilmek adına,
sürekli müşteri deneyimlerini elde ederek, sohbet edilen, ilişkilerin yoğun
olarak yaşanacağı ve bu ilişkilerin ilk günkü gibi taze kalmasını sağlayacağı
hem entelektüel hem de romantik bir mekân kurmayı amaçlıyor.
Garsonlar müşterilerine sundukları ürünleri birkaç kez tatmadan ve iyice
tanımadan işe başlayamıyorlar. Çalışanlara her altı ayda bir performans
değerlendirmesi yapılıyor. Çalışmaya başlamadan evvel bir aylık bir eğitim
süreci var. Bunun ilk bir haftası Starbucks’un genel felsefesi, müşteri ile
iletişim ve kahve bilgileri anlatılıyor. Sonraki üç hafta ise mağazada pratik
eğitim alıyor ve barista sertifikası almaya
hak kazanıyor. Hijyen eğitiminden yiyecek eğitimine kadar bir yılda 5 ya da 6
kere eğitim almaya devam ediyorlar. Barista, eğitim sonunda öyle bir hale
geliyor ki, hangi tür kahvenin hangi pastayla uyum sağlayabileceğini çok rahat
bir şekilde bilir hale geliyor. Yani ürünü
ve hizmeti tanıyarak servislerini gerçekleştiriyorlar. Nasıl bir eleman istediğini şöyle
açıklıyor Starbucks yöneticileri; Güler yüzlü olsun, düzgün
servis versin, bizi iyi temsil etsin.
Starbucks, müşterilerinin
benzersizliklerinin fark edilmesi özlemi içerisinde olduklarını bildiğinden,
müşteri deneyimini kendi bünyesinde zenginleştirerek, hiçbir şeyin önemsiz
olmadığını ve müşterinin her şeyin farkında olduğunu Starbucks olarak
unutmamaları halinde rekabette önemli bir üstünlük sağlayacağının farkına
vararak pazarlama felsefesini oturtmuş. Müşterilerini çekici
bir mekânda ağırlamak için en ideal ortamı meydana getirmeye çalışıyor.
Starbucks
şubelerini, genelde kalabalık caddelerde,
orta ve üst kesimin tercih ettiği, alışveriş merkezlerinin ya da
alışveriş yerlerinin fazla olduğu ortamlarda açıyor. Bu tür mekânlara insanlar
iş için genelde gelmezler ve vakitleri fazlasıyla bulunur. Starbucks’un
açıldığı yerlerin emlak değeri artıyor, cazibeli mekânlar halin dönüşüyorlar.
Böylece bu çekim gücü sebebiyle Starbucks önemli bir merkez konumunu üstlenmiş
oluyor. O bölgede iş yapmak için marka değeri yüksek işler yapmak şart haline
geliyor. Kira giderleri de yüksek olacağı için küçük esnaflar buralarda
tutunamaz hale geliyorlar.
Gizli
müşteri stratejisini kullanarak, kendi kendini denetlettiriyor. Normal bir
müşteriymiş gibi davranan şahıs aslında Starbucks tarafından tutulan bir gizli
müfettişten başkası değil. Kafeleri tek tek gezerek kafelerde olup biteni not edip
merkeze ileterek kaliteyi, en kaliteli hale getirmek için problemi en kısa süre
içerisinde çözümlemeyi hedefleyen bir strateji.
Bir bölgede birden fazla Starbucks açılması
hedefleniyor. Bunun sebebi de şöyle açıklanıyor: “Eğer bir caddede sadece 1 kafemiz
olursa, dolu olması durumunda müşteri beklemek zorunda kalır ya da yürür gider.
Biz ikinci, üçüncü, hatta dördüncüsünü bu nedenle açıyoruz”.
Ürünler
hazırlanırken müşterinin damak tadı ön planda tutuluyor ve özellikle gidilen
bölgenin kültürü hesaba katılarak şubeler açılıyor. Örneğin Starbucks
Türkiye’de, Türk kahvesini de menüsüne katmış.
F Dünyada
bir yılda ortalama 7 milyar kilo kahve üretimi yapılıyor. Bunun 142 milyon
kilosu (%2) Starbucks tarafından satın alınıyor. Ayrıca dünyada 27 ülkede Starbucks
için kahve yetiştiriliyor.
Starbucks, bayilik sistemiyle çalışmıyor. Tüm
mağazaları kendi yönetimi tarafından açılıp, işletiliyor.
Starbucks reklâm yapmayan markalardan biri.
Daha çok belirli bir kesime hitap edip reklâmını ağızdan ağıza duyurmayı
seçiyor. Son zamanlarda kendisine rakip birçok kahve firmasının çıkması
pazardaki payını azaltsa da gün geçtikçe büyümesi de devam ediyor. Toplumun
genelinin değil de ayrı bir kesimin Starbucks’u seçmesi markayı da
müşterileriyle beraberinde farklı hale getirmiş durumda.(STARBUCKS ve
STARBUCKS’UN MÜŞTERİSİ)
Her
mağazadaki misafir görüş formlarıyla, başka kanallardan gelen şikâyetleri
zamanında çözme gibi bir politikaları var. Yüksek müşteri
memnuniyeti ve sadakati.
Müşteri aldığı ürünü beğenmezse anında iade edebilir. Sorgulanmaz ve istediği içecek kendisine sunulur. Değiştirme konusunda çekinenler olsa bile kafedeki yönlendirme yazılarıyla müşterinin rahat olması amaçlanıyor.
kaynak: www.gencgelisim.com
Starbucks Türkiye’de,HERHANGİ BİRİNE ARKADAŞLARIMDAN BİRİ GİDİP İKİ DAKİKA UZAKTAN BİR BAKSIN. ORDA BİR KAHVE 15 VEYA 20 TL.YE İÇİLEN KAHVE BİRAZCIK PAHALI DEĞİLMİ? YOKSA ACEP HAVA ATMAK İÇİNMİ ORDA OTURUYORLAR!!!
YanıtlaSil15-20 lira değil kahve... 5 liraya da var 10 liraya da var... bir kahve al gün boyu otur, çalış, dinlen, bir kişi gelip çay veriim mi abi demez... Starbucks kesinlikle ucuz.
YanıtlaSilgüzel bilgiler bayilik için https://neisyapsam.com/starbucks-bayilik-basvurusu-ve-sartlari/ buradaki bilgilere bakabilirsiniz
YanıtlaSil