·
Herhangi bir müşterisinin rakibe gitmesini engelleyecek kadar fazlaca
ürün bulundurma. Sıradan bir Wal-Mart’ta en az 150 bin ürün bulunuyor.
Eğer her gün, 50 değişik ürün alsanız bile aynı ürüne sıra gelmesi için 7,5 yıl
beklemeniz gerekiyor. Her hafta Wal-Mart’tan 127 milyon Amerikalı alışveriş
ediyor. Saatte 40 milyon dolar ciro yapıyor ve her dakika 23 bin dolar kâr
ediyor.
·
İnsan
kaynakları yönetiminde ve geliştirilmesinde odaklanılmış bir program. “Farkı
çalışanlarımız yaratır”.en iyisini işe almak, en iyi eğitimi vermek,
çalışılacak en iyi yer olmak. Yeryüzüne dağılan 5 bine yakın şubesinde 1.6
milyon kişi çalıştırıyor Her sene 600 bin eleman işe girip, çıkıyor.
·
Dünyanın en büyük veri tabanına sahip. Wal-mart her mağazasında, her
eyalette, bir saat içinde kasiyerlerinin her bir kasadan kaç tane ürün
geçirdiklerini verimliliği ölçmek için, takip ediyor. (bir kasiyer bir saat
içinde dört yüz ile beş yüz arasında ürün geçiriyor yani dakikada altı ile
sekiz arasında)
·
Süreklilik. Tüm mağazalar 7 gün 24 saat açık. Bir mağazada ne kadar
tadilat olsa bile bir gün dahi mağaza kapatılmaz. Her sene Amerikalıların yüzde
93’ü en az bir kere Wal-Mart’ta alışveriş yapıyor.
·
Wal-Mart’ın muazzam depoları vardır ve eksilen malları anında yerine
koyar. Kendi Dağıtım ağını kendi kurar ve nakliyeden tasarruf eder. Wal-Mart mükemmel bir
dağıtım ağı kurar. Kamyonlar gece-gündüz yol yapar, mal yetiştirmeye
çalışırlar.
·
Wal-Mart’ta People greeter
denilen müşteri memnuniyeti temsilcisi diyebileceğimiz kişiler çalışıyor. People greeter’ın iki görevi var.
Birincisi müşterileri karşılamak, onlara yardımcı olmak ve kendilerini daha iyi
hissetmesini sağlamak, yani bir müşteri hizmeti. İkinci görevi ise güvenlik.
Hırsızlığı engelleyen bir rolleri var. Mağazaya başka yerden satın alınmış ürünlerle
gelen biri olduğunda bunları kaydediyor, kontrol ediyor.
·
İlkelerinden vazgeçmeyerek rakiplerine acımaz.girdiği her yerde bir çok
büyük-küçük firma iflas eder.
·
Sadece ABD `de yönetim her hafta 5 bin 500 toplantı
düzenliyor. (özellikle Sam Walton tarafından 1962 ’den beri sürdürülen
“Cumartesi Sabah Toplantı`ları “ ) Bütün kademelerdeki çalışanların
katıldığı eğlenceli ve ciddi geçen toplantılarda Walmart’ı daha ileri seviyeye
getirmenin yolları aranıyor ve iyi çalışanların ödüllendirilerek motivasyon
arttırılıyor.
·
Müşterilerinin tekrar tekrar gelmesi için beklentilerini üstünde hizmet
sunmak.aldığınız ürünü (başka bir mağazadan almış 0olsanız bile) bir ay sonra
götürüp iade edebilirsiniz.
Başarılı ve daima
tutkulu olmak için “bağlan”
* Başarını; sana yardımcı olanlarla “paylaşmasını” bil
* Kendini ve başkalarını; rüyalarına, hedeflerine ulaşmak için “motive” et
* İnsanlara; onları önemsediğini göster, “iletişim” kur
* İnsanları; çabaları ve ulaştıkları sonuçlar için “takdir” etmeyi bil
* Kendi başarını ve çalışma arkadaşlarınızın başarısını “kutla”
* Diğerlerini “dinle” ve onların fikirlerinden bir şeyler öğren
* Başkalarının beklentilerini; daha yüksek standartlar oluşturarak “aş”
* Harcamalarını ve zenginliğe ulaşma yolunu “kontrol et”
* Farklı ol ve statükoya meydan oku. “Yukarı çık”.
* Başarını; sana yardımcı olanlarla “paylaşmasını” bil
* Kendini ve başkalarını; rüyalarına, hedeflerine ulaşmak için “motive” et
* İnsanlara; onları önemsediğini göster, “iletişim” kur
* İnsanları; çabaları ve ulaştıkları sonuçlar için “takdir” etmeyi bil
* Kendi başarını ve çalışma arkadaşlarınızın başarısını “kutla”
* Diğerlerini “dinle” ve onların fikirlerinden bir şeyler öğren
* Başkalarının beklentilerini; daha yüksek standartlar oluşturarak “aş”
* Harcamalarını ve zenginliğe ulaşma yolunu “kontrol et”
* Farklı ol ve statükoya meydan oku. “Yukarı çık”.
Wal-Mart'ın terk
ettiği ürün merkezli sloganı "Always Low Prices" yani daima düşük
fiyat, daima en ucuz.
Şu an geçerli, olan müşteri
merkezli sloganı:"Save Money, Live Better " paranı koru daha iyi
yaşa
“Tek bir patron
tanırım: Müşteri! İnanın kızdırmaya gelmez yoksa hepimizi işten atar!”
Sam WALTON
Sadece perakende sektörü değil iş dünyasının tümü Wal-Mart’tan birçok şey
öğrenebilir. Wal-Mart öncelikle tek bir göreve odaklanıyor; daha düşük
fiyatlar. Disiplini dikkat çekiyor, parayı boşa harcamamaya çok dikkat
ediyorlar. Apaçık bir misyon, demir gibi bir disiplin yani. Fiyatlar düşerken
ürün kalitesinin de düşmesi söz konusu olabiliyor.
Charles
Fishman
Sloganı şudur: İNSANLARIN HER GÜN İHTİYAÇ
DUYDUĞU ŞEYLERİ HERKESTEN DAHA UCUZA SAT, HER ZAMAN O UCUZ FİYATTA SAT,
MÜŞTERİLER SANA AKIN EDECEKLER.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder