22 Aralık 2012 Cumartesi

Efsane Markalar



Her şey ilk insanla başladı. öğrendiklerini öğretti… öğrettikleri üretti… ürettikleri pazara, pazarda paraya dönüştü…

Her şey kervanlarla başladı… kervanlar taşıdı… taşınanlar yüklendi…yüklenenler başka diyarlara gitti…başka diyarlar ticareti doğurdu…

Her şey parayla başladı… para ürüne, ürün emeğe dönüştü… emek birinin elinde güce dönüştü… güç büyüklüğe…

Her şey demirle başladı… demir sağlamlığın sembolüydü… demir emirle topraklara gözünü dikti… topraklar sanayi oldu…

Her şey sanayi ile başladı…

Her şey sanayi devrimiyle başladı… hızlı üretim… çok üretim, kaliteli üretim… bunlar parayla ve planla birleşti… fabrikalar atölyeleri yuttu… atölyeler tarihin boğazına saplandı…

Her şey elektrik ve petrolle başladı… elektrik aydınlığa, petrol hıza dönüştü… bazen de savaşlara ve kana…

Her şey bilgi ile başladı…

Her şey bilgisayarla başladı… Bilgisayar insanı yuttu… ama markayı yutamadı…

Her şey marka ile başladı… her şey markayı doğurdu… her şey marka için çalıştı… ve her şey marka oldu…

Her şey marka olunca, marka olamayanlar arka oldu…

21. yüzyılın rekabet koşullarında kıran kırana bir marka mücadelesi sürmektedir.

*****************


          Artık dünyayı markalar yönetiyor. Markalar öyle bir küresel güç haline gelmişler ki, devlet içinde devlet, kıta içinde kıta, dünya içinde dünya gibiler. Para onlarda, güç onlarda. Bu suçlanacak bir durum değil tabi ki. Bir ismin marka haline gelmesi için ödenen bedeller, verilen emekler saymakla bitmez. Aslında markayı ne kadarda bir kişi ya da birkaç kişi oluştursa da, tüm toplumun ortak bir ürünüdür. İnsanın ihtiyaçları olmazsa, marka diye bir şeyde olmaz. Dünyada her yerde duyulan, her yerde kazanan ve her yerde kazandıran markalar vardır. Bu kitap o markaları anlatmaktadır. Efsane markaları.
                          
            Bu çalışmada Türk toplumunun pekte yabancı olmadığı markaları sunmaya çalıştım. Herkesin kolaylıkla anlayabileceği bir dille anlatmaya çalıştığım bu markaların hayat hikâyelerini özellikle belirttim. Hikâye okunduğunda insanda daha derin bir tesir bırakır. İki sebepten dolayı Türk markalarına bu kitapta yer vermedim. Birincisi, küresel bir Türk markası henüz yok. İkincisi ise Türk markaları için ayrı bir çalışma düşünüyorum.

           Bu eseri ortaya çıkarmak için büyük firmaların web sitelerine baktım. Çok tuhaf bir gerçekle karşılaştım. Birçok markanın Türkiye ayağında markanın tarihçesi anlatılmamış. Bu olay kanaatimce markanın kendisine yapılmış en büyük yanlışlıktır. Bir markanın geçmişi, bir markanın kimliğidir.

         Efsane markaları azda olsa yazabilmişsem ne mutlu bana.



Sevgili okuyucum!
İlk teşekkürüm sana.
Bildiklerimi seninle paylaşmanın verdiği gurur ve heyecanla…
İyi okumalar dilerim…
Efsane markalara
hoşgeldin…

Kaynak: Efsane Markalar Akis Kitap www.kitaplife.com
www.gencgelisim.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder