23 Aralık 2012 Pazar

TOYOTA Nasıl Başardı?




1937 yılında Japonya’da genç bir mühendis Eiji Toyoda tarafından kuruldu. Önceleri tüm aile tekstil işiyle ilgileniyordular. İngiliz bir tüccar fabrikalarını satın alıncaya kadar tabi. O dönemde daha yeni olan araba piyasasına girmek istiyordular. Bu da onlar için çok önemli bir fırsattı. Ford ve General Motors, piyasaya hâkim olmuşlardı. Japon arabaları üretmek istiyordular. Bu dönemde ne yapabilirlerdi acaba?
Eiji, makine mühendisliği okudu. Araba üretimini başlatmak için kolları sıvadıklarında, II. Dünya Savaşının çıkmasıyla Japon Hükümetinin kamyon ihtiyacının karşılayıp kamyon üretmeye başladılar. Bin kamyon ürettiler ama atılan bombalarla fabrikalarını kaybettiler. Yepyeni bir fabrika kurdular. Eiji, Amerika’ya giderek burada Ford’un tesislerini gezdi ve ne kadar geri kaldıklarını anladı. Artık TOYOTA’nın doğma vakti gelmişti. 1950 yılında Toyota’nın 11706 adet çoğunluğu kamyonet ürettiğinde, General Motors 4 milyon, Ford 2 milyon araç üretiyordu. 1955 yılında “Crown” isimli ilk araçlarını ürettiler ve 1960’lara gelindiğinde ise Amerika’ya araç ihraç eder hale gelmişlerdi.1966’da “Corolla” modelini piyasaya sürdüler. Özellikle Ford ve General Motors’un pastadaki payları azalmıştı. Ne kadarda Toyota’ya karşı saldırıya geçseler de 1990 yılına gelindiğinde Fortune Dergisi Toyota’ya “yılın en iyi otomobil üreticisi” ünvanını vermişti.
  Peki, kısa sürede nasıl bu başarıyı sağlamıştı. Dünyanın hayran kaldığı “Toyota way” adlı sistemle yepyeni bir kültür yaratmışlardı. Bu kültürü görelim.



TOYOTA’YA RUH VEREN ETKENLER
6 sıfır sistemi

1- Sıfır stok (sıfır mal fazlası, sıfır depo)
2- Sıfır hata
3- Sıfır çelişki
4-Üretimde sıfır ölü zaman
5-Müşteri için sıfır bekleme süresi
6-Sıfır Kâğıt (sıfır bürokrasi ve sıfır gereksiz iletişim)


Tüm çalışanların, süreçleri yönetirken ve onları iyileştirirken bilimsel yöntem kullanmak.
Müşterilerimize en iyi aracı satın almak ve en iyi araç sahibi olma deneyimini yaşatıp muylu etmeye çalışmak.

Satış sonrası müşteriyi terk etmemek. Son ana kadar onunla birlikte olmak.

"Şu andan itibaren herkesin el ele vererek, üstün araçlar üretmenin bir yolunu bulmak üzere çalışmasını istiyorum."
Kiichiro Toyoda
Toyota Motor Corporation şirketinin kurucusu, Mayıs 1939 


"Müşteriye saygı, çalışana saygı, dağıtana saygı... Her kiminle muhatapsanız ona saygı."

 


TOYOTANIN 6 AYAĞI

İmkânsız Hedeflere ulaşmak için çabalamak.
Ürünlerini ve operasyonlarını gidilen her ülkeye göre uyarlamak
Derin düşünmek ancak küçük adımlar atmak ve hiç bir zaman vazgeçmemek
Yarın bugünden daha iyi olacak
Herkes kazanmalı-takım çalışması

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder