22 Aralık 2012 Cumartesi

Markaların Ceo'ların Muhteşem Öneriler



Southwest Airlines’in CEO’su Herb Kelleher’den önemli notlar

F Çevreye değil merkeze odaklayın
F Elinizde plan olduğu zaman, artık onun şirketinizin tüm katmanlarına iletilip iletilmediğine dikkat edin


F Çalışma ortamınızın eğlenceli bir hale getirin.
F Gerçek bir entellektüel olun
F Rakiplere, müşterilere ve toplumsal değerlere yoğunlaşın
F Soğan değil portakal olun.(En aşağıdan tepeye kadar olan katmanları azaltın)





Intel CEO’su Andy Grove’dan önemli notlar

      Intel, bilgisayar mikro işlemcisini icat eden, 30 milyar dolar değerinde bir şirkettir. Efsanevi CEO’su Andy Grove firmanın büyüme sırlarını şöyle sıralıyor;

l  Şirketi dışardan değerlendirebileceğiniz bir perspektif geliştin
l  Asla, şirketinizi kendi başarısızlığına inanmayacak derecede izole etmeyin.
l  Uyarıcıları dinleyin
l  Şiddetli tartışmaları destekleyin
l  Verileri sorgulayın ve şüpheci olun



l  Şirketinizi büyük değişimlere hazır kılmak için rahatlığı küçümseyen bir kültür yaratın
l  İlk sıraya yerleşmek çıkmak için şirketinizin içine makul bir miktarda korku aşılayın.
l  Dünyanın dört bir yanındaki yöneticilerin sizinle direkt iletişim kurmasını sağlayın.
l  Gelirlerde bir değişim olmasa bile, ürün gelişiminin bir parçası olarak yeni ürünlerle deneme yapın.
l  eğer sektörünüze uygunsa, şirket stratejinizin eşsiz bir online bileşene de sahip olduğundan emin olun.



 Lou Gerstner-IBM CEO’su


Cephanenizdeki her silahı kullanın.
Müşterinizin zaaflarınızı saptanmalarına izin verin
Mali büronuzu düzenleyin ve geniş ölçekli yeni bir planı uygulamaya koymadan önce vizyonunuza son şekli verin.
Yanıtlar için şirketinizin şirket dışına bakmasını sağlayın.
Gerçek bir kültürel değişimi yıllar alacağını bilin.
Yöneticileri ve çalışanların stratejideki bir değişimi çabucak kabul edeceğini ummayın.
Esas işinizin ve diğer temel işlerinizin gelişimini kontrol edin.
Geleceğe yatırım yapın.
“Şirketin üzerine bahse girerim ki” kararları alırken doğru hareket ettiğinizden emin olun.
Eğilimleri önceden görün.


Şirketinizin müşterilere odaklanmasını sağlayın
Sektörünüzü yeni bir gözle değerlendirmek için bir kaç dakikanızı ayırın
Rakiplerinizin web sitelerini, yeni ürünlerini ve benzeri şeyleri incelemeye zaman harcayarak sektörünüzün rekabetçi manzarasını inceleyin
Uygulanabilirse beş adetten yedi âdete kadar, şirketinizin gelecek üç yıl içinde yaratabileceği çözüm odaklı ürünleri not edin
Planlarınızı yöneticilerinizle ve patronlarınızla paylaşın, yorumlarını ve tepkilerini sorun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder