25 Aralık 2012 Salı

McDonald’s'ın Başarı Sırları



Dünyanın her köşesinden milyonlarca insanın McDonald's'ı tercih etmesinin çok önemli bir nedeni var: McDonald's Standartları.


McDonald's Standartları, 1954 yılında, müşteri mutluluğuna ulaşan tek
yolun, ödün verilmeyen kalite, başarılı servis ve tüm ayrıntıları kapsayan
bir temizlikten geçtiğini gören Ray Kroc tarafından oluşturuldu. Ve o günden bugüne, McDonald's sistemini geliştirmeye yönelik her adım, bu standartlar etrafında şekillendirildi, bu standartlara bağlı kalınarak atıldı. İşte McDonald's farkını, tüm dünyadaki McDonald's restoranlarında aynı şekilde uygulanan bu standartlar yaratır.

McDonald's'ta kalite, ürünlerin belirlenen standartlara uygun ve en iyi malzemeler kullanılarak hazırlanması; ürünlerin sağlık ve lezzetini koruyan yöntemlerle ve gıda güvenliğini temel alan prosedürlerle müşterilere sunulması demektir.

McDonald's'ta servis, hızlı, samimi ve naziktir. Servisin her zaman müşteri beklentilerine uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi için, ekip üyelerinden müşteri gibi düşünmeleri istenir.

McDonald's'ta temizlik, restoranların tüm birimleri ve personelin yanı sıra restoranların yakın çevresini de kapsayan bir anlayışla ele alınır ve gerçekleştirilir. Temel hedef, McDonald's müşterilerinin daha restorana girmeden temizliği hissetmesidir.

McDonald's'ta değer kavramı ise taze, sıcak ve lezzetli ürünleri, müşterilere, keyif alacakları bir ortamda, mümkün olan en hoş şekilde ve en uygun fiyatlarla sunabilmek anlamına gelir.

BIG MAC ENDEKSİ

S  McDonald's tarafından 100'den fazla ülkede üretilen dünyaca ünlü Big Mac bulunuyor. Big Mac Satın Alma Gücü Paritesi'ne(değer eşitliği) göre, dünyanın diğer ülkelerinde satın aldığınız hamburger Amerika'da aldığınız ile aynı fiyatta olmalıdır. Hamburgerlerin satış fiyatlarını karşılaştırdığımızda ise bir ülkenin para biriminin gerçek değerinin üstünde veya altında olması gerektiğini anlayabiliyoruz.
S  McDonald’s’ın markası o kadar güçlü ki henüz ilk restoranı açılmadan önce bile Hindistan’da insanların yüzde 48’i McDonald’s markasını biliyordu.
S  Amerikalılar ayda 90 öğün yemek yiyor. 900.000 restoranın olduğu bir ülkede, ortalama bir Amerikalı bu öğünlerin üçünü McDonald’s restoranlarında yiyor.



BAŞARI SIRLARI

“Servisin içtenlikle yapıldığı, fiyatların düşük tutulduğu ve bir masaya oturabilmek için kimsenin kimseyi sigarasını bitirinceye kadar beklemek zorunda kalmadığı, sade, rahat ve “McDonald's” olduğu kolayca anlaşılabilecek restoranlar kurun.”
Hiçbirimiz, hepimiz kadar iyi olmayız.
                                                    Ray KROC
¨       Dünyanın neresinde olursa olsun tüm McDonald's şubelerindeki işleyiş, personel, hizmetin aynı olması(küresel düşünme, vizyon).                  
¨       Kurulduğu günden beridir kalitesinden ve prensiplerinden asla taviz vermemeleri. Barının dört sırrı; Kalite(en ince ayrıntısına kadar), değer, temizlik, servis.
¨       McDonald's’a katılan halkayı işletenlerin sadece ve sadece bu işle uğraşmaları şartının koşulması. İşletmeci, yalnızca bir restoran işletme hakkını alabilir. Başkasıyla ortak olamaz, başkasını ortak edemez. Yönetimi işe odaklandığında başarı kendiliğinden gelir.

¨       Çalışan herkesin takım çalışmasına dâhil edilmesi ve sorumluluk alması.

¨       “Amerikan ikonuyuz ama aslında Türk şirketiyiz. “Biz Türkiye’ye sizi Amerikalılaştırmaya değil, tam tersine kendimizi Türkleştirmeye geliyoruz”

McDonald’s Corporation CEO’su Jim Skinner

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder