Dünyanın her köşesinden milyonlarca insanın McDonald's'ı tercih etmesinin çok önemli bir nedeni var: McDonald's Standartları.
McDonald's Standartları, 1954 yılında, müşteri mutluluğuna ulaşan tek
yolun, ödün verilmeyen kalite, başarılı servis ve tüm ayrıntıları kapsayan
bir temizlikten geçtiğini gören Ray Kroc tarafından oluşturuldu. Ve o günden bugüne, McDonald's sistemini geliştirmeye yönelik her adım, bu standartlar etrafında şekillendirildi, bu standartlara bağlı kalınarak atıldı. İşte McDonald's farkını, tüm dünyadaki McDonald's restoranlarında aynı şekilde uygulanan bu standartlar yaratır.
McDonald's'ta kalite, ürünlerin belirlenen standartlara uygun ve en iyi malzemeler kullanılarak hazırlanması; ürünlerin sağlık ve lezzetini koruyan yöntemlerle ve gıda güvenliğini temel alan prosedürlerle müşterilere sunulması demektir.
McDonald's'ta servis, hızlı, samimi ve naziktir. Servisin her zaman müşteri beklentilerine uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi için, ekip üyelerinden müşteri gibi düşünmeleri istenir.
McDonald's'ta temizlik, restoranların tüm birimleri ve personelin yanı sıra restoranların yakın çevresini de kapsayan bir anlayışla ele alınır ve gerçekleştirilir. Temel hedef, McDonald's müşterilerinin daha restorana girmeden temizliği hissetmesidir.
McDonald's'ta değer kavramı ise taze, sıcak ve lezzetli ürünleri, müşterilere, keyif alacakları bir ortamda, mümkün olan en hoş şekilde ve en uygun fiyatlarla sunabilmek anlamına gelir.
BIG MAC
ENDEKSİ
S
McDonald's tarafından 100'den fazla ülkede üretilen dünyaca ünlü Big Mac
bulunuyor. Big Mac Satın Alma Gücü Paritesi'ne(değer eşitliği) göre, dünyanın
diğer ülkelerinde satın aldığınız hamburger Amerika'da aldığınız ile aynı
fiyatta olmalıdır. Hamburgerlerin satış fiyatlarını karşılaştırdığımızda ise
bir ülkenin para biriminin gerçek değerinin üstünde veya altında olması
gerektiğini anlayabiliyoruz.
S
McDonald’s’ın markası o kadar güçlü ki henüz ilk restoranı açılmadan önce
bile Hindistan’da insanların yüzde 48’i McDonald’s markasını biliyordu.
S
Amerikalılar ayda 90 öğün yemek yiyor. 900.000 restoranın olduğu bir
ülkede, ortalama bir Amerikalı bu öğünlerin üçünü McDonald’s restoranlarında
yiyor.
BAŞARI SIRLARI
“Servisin
içtenlikle yapıldığı, fiyatların düşük tutulduğu ve bir masaya oturabilmek için
kimsenin kimseyi sigarasını bitirinceye kadar beklemek zorunda kalmadığı, sade,
rahat ve “McDonald's” olduğu kolayca anlaşılabilecek restoranlar kurun.”
Hiçbirimiz,
hepimiz kadar iyi olmayız.
Ray KROC
¨
Dünyanın
neresinde olursa olsun tüm McDonald's şubelerindeki işleyiş, personel, hizmetin aynı olması(küresel
düşünme, vizyon).
¨
Kurulduğu günden
beridir kalitesinden ve prensiplerinden asla taviz vermemeleri. Barının dört
sırrı; Kalite(en ince ayrıntısına kadar), değer, temizlik, servis.
¨
McDonald's’a
katılan halkayı işletenlerin sadece ve sadece bu işle uğraşmaları şartının
koşulması. İşletmeci, yalnızca bir restoran işletme hakkını alabilir. Başkasıyla
ortak olamaz, başkasını ortak edemez. Yönetimi işe odaklandığında başarı
kendiliğinden gelir.
¨
Çalışan herkesin
takım çalışmasına dâhil edilmesi ve sorumluluk alması.
¨
“Amerikan
ikonuyuz ama aslında Türk şirketiyiz. “Biz Türkiye’ye sizi Amerikalılaştırmaya
değil, tam tersine kendimizi Türkleştirmeye geliyoruz”
McDonald’s Corporation CEO’su Jim Skinner
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder